SSブログ

母のリズム~大分県三光コスモス園~ [SEASON]

sankou2012IMG_0001.jpg

先週の半ばでした、10月24日のこと。

76歳になる母親を連れての撮影。
うう~ん、本当は撮影にはちょっと・・・集中することが出来ませんでした(^^;



sankou2012IMG_0001_1.jpg


行ってきたのは、大分県三光コスモス園。
日本一をめざしているコスモス園です。

偶然通りかかった道の駅の唐揚げを揚げているお姉さんに教えてもらって来たのが去年のこと。
あまりのコスモスの迫力に、去年の花の時期に3度も通い(笑)
フォトコンテストにも出品、3枚もの写真を取り上げてくださった思い出深いコスモス園。



sankou2012IMG_0001_2.jpg

これは、新種シーシェルの群生。

近くで見るとこのシーシェルという種類はとても可愛いのですが
遠景では、巻いた花びらの裏側の色彩が強く出てしまい、ちょっと残念な色になります。



sankou2012IMG_0001_5.jpg

これが、シーシェル。

花びらが筒状になっています。
このせいで、花びらの裏側の色が勝って見えてしまい、ちょっと寂しい色合いになります。



sankou2012IMG_0001_3.jpg

やはり、コスモスはピンクでしょうか。


同じような写真ばかりで退屈されるでしょうが、どうかお付き合いください(笑)



sankou2012IMG_0001_4.jpg


そう、先にも書きましたが、この日は母を連れて・・・・

どうしても、ここ一ヵ所というのは面白くなくて、ほかにも何か所か回って来たものですから
この場所に来た時には、も~すでにくたびれている(^^;



sankou2012IMG_0001_8.jpg

アタシが基本優しくはないのでしょう。

あれも見せたい、
これも見せたい
どうせなら、ココもあそこも・・・・

でも、これは所詮アタシの自己満足の為へのお仕着せでしかないのです。


sankou2012IMG_0001_9.jpg

母が満足しているのか?どうか?

本当に大事なのは、そこなのに・・・・
言葉では、母はたくさんの感謝の言葉を述べますから、本心はわかりません。
その表情から読み取るしかないのです。


sankou2012IMG_0001_10.jpg


この日、『猿飛千壺峡』を見て、それから『山国のかかしまつり』を何か所をまわり、
耶馬溪町をずっとドライブ、その間『道の駅』を5か所回り(^^;

やっぱりハードでした。
母、コスモス園で歩けなくなってしまいました。


sankou2012IMG_0001_17.jpg

母を休ませて、せめてもう一回りだけでも!


焦ります・・・
どうしても納得する写真が撮れていませんでした。


sankou2012IMG_0001_6.jpg

蝶がいると反射的に撮ってしまいます。

キタテハ、秋型ですね。
だけど、なんだか納得できない。




sankou2012IMG_0001_11.jpg

ツマグロヒョウモン、♂



sankou2012IMG_0001_14.jpg


セセリンですが、何セセリンなのか?(^^;



sankou2012IMG_0001_15.jpg


トラマルハナバチ

う~ん、なんだか位置がイマイチ(^^;




sankou2012IMG_0001_12.jpg

なんだか、いい感じのバイク・・・・


ナンバー写ってないから、良いよね?
本当はライダーさんを入れて撮っていたのですが、あまり良いポーズには写っていなくて




sankou2012IMG_0001_19.jpg

ロードバイクというのかな?チャリのすごい人って書いた方が良いのかな。
颯爽と現れて、コスモスの写真をスマホで撮って、
きっとこれを彼女に見せるんだろうな?って思ってしまいました。




sankou2012IMG_0001_18.jpg


母を待たせていると思うと、やっぱり気が気ではありません。
罪悪感がこみあげてきて、もう 写真なんかどうでもいいや!って気になっちゃいました(笑)

母には母のリズムがあり、
アタシがそのリズムに合わせて動く 
そこで苛立ってしまうアタシは、やっぱりダメなんだろうな・・・わかっちゃ~いるけど



sankou2012IMG_0001_20.jpg

ここからは、母と一緒に撮影。


母は元カメラ女子 それもフィルム一眼をずっと半世紀やってたお人。
今はコンデジを持たせていますが、母の写真の方が今でもウマイって
マジに思うのです。

白花コスモス 『センセーション』

sankou2012IMG_0001_21.jpg

オレンジのコスモス 『マンダリン』





sankou2012IMG_0001_22.jpg


今年の フォトコンは諦めました。

いえ、まだ期日はあるのですが、もう休みが取れません(^^;
焦りはそこにあったのですが、こればかりは仕方なく・・・・
花の盛りもこの時でしたから、もうこの後では、花びらの先が痛んでくるばかりでしょう。



sankou2012IMG_0001_24.jpg



もう少し、アンダーで撮るべきでした。

これはアンダーで撮ったほんの数枚のうちの一枚(汗)



sankou2012IMG_0001_23.jpg


帰りに道の駅『豊前おこしかけ』で
母の大好きなメダカ(メダカは母の担当、熱帯魚はアタシ担当)『スケルトンパンダ』を5匹購入。
なんと、帰宅して水槽に入れてみると 6匹入っていました(笑)





sankou2012IMG_0001_7.jpg




*saeさまへ*

なんだかと~っても押しつけがましいのですが(笑)
ここ最近のものすごいヒット・レシピなので、どーしても教えたいsaeさま!


cook1IMG_0001.jpgcookIMG_0002.jpg

じゃがいもをまるごと洗って、皮ごとスライス→千切り
これ、ふつうは水にさらすところを 晒さない。
このでんぷんが くっつき材の役目を果たすから・・・というか ズボラ?


cookIMG_0004.jpgcook1IMG_0001_3.jpg
cookIMG_0006.jpgcookIMG_0007.jpg

このじゃがいもの半分をフライパンに敷き詰める。
その上にベーコン(ハムでもOKよ)、スライスチーズ、またベーコン
残りのじゃがいもスライスを上に乗っけて
蓋をして、弱火でこんがりきつね色になるまで、放置(超弱火なので、10~15分くらいかかっちゃう
ひっくり返して、やっぱり弱火でこれまた放置 10分くらいかなぁ)

cookIMG_0010.jpg

あ、この間にお風呂入ってきたら、ちょっとコゲちゃいました(^^;
あまりに見た目が悪いので小さな写真にしちゃおう~

でもね?これ、アタシが下手なだけで(←言い訳 爆)
北洋の虻ちゃんのダンナ様がTVで作ってらしたの(もっと綺麗なキツネ色でよ!笑)
とにかくウマい!、もうこれで4回目かな?作ったの。
職場ではパートさんに全員強制的に作れ!って命令だしています(爆笑)
酒のアテにgoo~♪♪♪
おいしいコロッケ写真のお返しなのだぁ~(←天下御免の負けず嫌い 爆)

 
*とんぼのおべんとうばこ*

前記事に書きました”とんぼのおべんとうばこ”、ぜふさまの許可を頂きましたので
ここにリンク貼らせてもらいたいと思います。
ぜふさまのお写真の中で、それは可愛いトンボが。。。どうぞご覧ください ぜふさまの記事はこちら
nice!(51)  コメント(109)  トラックバック(0) 
共通テーマ:日記・雑感

nice! 51

コメント 109

TOSHI

こんばんは
なかなかコメント出来ずごめんなさ〜い^^
きれいなコスモスショットですね!
僕は中でもバイクのが好きだな〜☆
まあ同じ写真好きなお母さんなら分かってくれるでしょう
だた欲張り過ぎでは本気で撮りたい時は一人でないと
よけいなお世話ですが(爆)

by TOSHI (2012-10-30 02:16) 

rtfk

コスモス 今年は生で見られそうにないです(涙)
なので写真を拝見して勝手に癒されることにします^^)
日本一を目指しているとは素晴らしい
ぜひ一度見にゆきたいものです♫
じゃがいもの料理 実は我が家でも定番です
我が家はそのままフライパンでお好み焼き用のコテで押さえながら焼いて
ピザみたいにしてケチャップかけて食べます☆☆☆
息子達が大好きで最近は自分たちで作るようになりました(爆)



by rtfk (2012-10-30 05:35) 

さる1号

見事なコスモス畑ですねー
壮観過ぎて飲まれそう^^
何処をどう撮っていいのか悩みそうです。
日本一を目指すコスモス園、一度見てみたいものです。
ジャガイモ、凄く美味しそう♪
このレシピいただきます^^
by さる1号 (2012-10-30 06:25) 

takeshi kawano

おはようございます 三光コスモス空前絶後?聞きしに勝る圧巻に唯 仰天?スケールの大きさ流石日本一を自負していますね。小林の差ではありません。今年は福津 西郷川畔のコスモス(猫の額で)おわりましたが、数箇所画像を紛失した箇所があり、残念と言うか無念と言うか、我が失態に呆れています。
三光の画像で満喫します。
skypの件もう一度お知らせ下さい。
by takeshi kawano (2012-10-30 07:01) 

miya_gon

>TOSHIさま
わぉ、ありがとうございます♪なんかこうやってお話するのは
久しぶり~♪いえいえ、アタシもnice!の押し逃げばかりしていまして
ほんとうにごめんなさい(^^;
そう、このバイクね~色がよくてずっと狙ってたんです。
できれば、バイクの両側がコスモスの道路で停まってくれないかなぁ
・・・そうしたらバイクの向こう側の景色が引き算できるのにな・・・って
思っててもなかなかそうは動いてはくれず・・・
お話かけて、動いてもらうってわけにも往かないし・・・・・厚かましいか
(笑)
結局、後ろの景色まで入っちゃうこのショットとあと数枚のみ。
自分のバイクがあればなぁってつい思っちゃいますね。
うん、やっぱり一人で撮りに行かないとダメですね。
休みの日、全部自分の撮影に潰すので、申し訳ないなって
思っちゃって 二兎を追ってしまいました(^^;
by miya_gon (2012-10-30 07:51) 

miya_gon

>rtfkさま
ありがとうございます♪
うん、ここね?去年は日本一だったんだそうです。
本数が2400万本だったんです。今年は1600万本・・・畑の位置が
すごく移動してて、去年の丘全部斜面全部のコスモスの方が
めちゃくちゃ良かったです。今年はこのコスモス畑の奥に道路が建設されていてじゃりトラがたくさん行き来してて、なんだかとても悲しかった。これはこれで仕方ないことなのかもしれませんが、やはり去年の・・・と
考えてしまう。今年の日本一は北海道?とかなんとか現地の方々が
話しているのを小耳にはさみました。
・・・でも、綺麗は綺麗だったので、ちょっとでも伝われば良かったです。
おおお~ガレットお作りになるのですね?
これ、案外美味しいですね。最初作る時はひっつくか?どうか?
とても心配でした(笑)息子さん、料理好きになりそうですね(^-^b
by miya_gon (2012-10-30 07:56) 

miya_gon

>さる1号さま
いつもありがとうございます♪
はい~やっぱりどこよりも見事でした。
・・・って九州内はほとんど名所という場所は抑えてると思うのですが
コスモスはここが一番かなぁと(九州以北は行ったことないので
知りません 笑)
どこをどう切り取るか?ほんというと〇一日欲しかったです(^^;
それくらい撮るものがあって、浮気心でウロウロしそうでした。
ああ!そうよそうよ!
料理の上手なさる1号さま、これ
アタシがお一人様用で小さく作ってしまったので、カタチが悪いので
すが、虻ちゃんのダンナ様はフライパン一杯つくられていました。
そうしたらカタチも良くて、ちゃんときつね色でとても綺麗でした。
一度やってみてくださいませ♪結構ウマイです♪
by miya_gon (2012-10-30 08:00) 

sae

miyaさん^^
ありがとうございまーす。
実は作ったことはあるのですが・・、チーズとハムをはさんだりはしたことなく、
あー^^ とろけるチーズを思うだけでヨダレです(笑)
まだジャガイモクンが残っておりますので、
命令されずとも(笑)、ぜひぜひ作られていただきますねぇ。^^
しかし、焼いている間にお風呂に入っちゃうだなんて凄すぎです^^;
コスモス、すごーい数で咲いてますねぇ。
どんだけ種をまいたんだ~ってくらい^^ 満員御礼!って感じ^^
シーシェル!そうそう、私ががぶり寄りで撮った(笑)コスモスはまさにコレでした。
miyaさんには教えていただいてばかりです^^;
私もバイクの写ってる写真が好きです。^^
アンダーで撮るのが苦手で・・・どーもいつもハイハイキー(笑)
適正露出とか・・白とびってなんですかっ!!です。。(大汗)
by sae (2012-10-30 08:15) 

よしころん

大きなコスモス畑ですね~~ 日本2位?(笑)
コスモス、今年はまだ撮っていないのです・・・
お出かけの帰りにあぜ道なんかで見かけるのですが、
夕方で暗い・・・とか、風が強すぎる・・・ とかいろいろ理由をつけているうちに、逃しそう・・・
素敵なコスモス畑を拝見させていただきました♪

私はわりとアンダーで撮るタイプです^^
by よしころん (2012-10-30 08:31) 

bonita

娘が近くに住んで、一緒に出かけてくれるだけで親は嬉しいもの
だと思いますよ。私なんか佐賀にいる両親とは離れて暮らしている
からお盆の帰省の時くらいしか会わないし・・・(^^ゞ
じゃがいものレシピ簡単そうなので私でも作れそう。作ってみようと
思います♪
by bonita (2012-10-30 12:41) 

koume

ここ、他の方のブログでも拝見してて、大分にこんな所があったんだなーと思いました。
(その方バイク乗られる方だから、彼のバイクだったら笑えるのに^^;;)
今年はもう遅いでしょうが、来年は行ってみたいですね。
珍しいコスモスもあるのですね~花びらが筒型って。
私は普通のピンクのが一番好きですね^^
by koume (2012-10-30 13:07) 

miya_gon

>兄ちゃん
ふぅ~今夜は、演奏でさすがに疲れました。
現在ついている師匠の門下生の集まりだったのですが、
尺八と初めて合わせるというセッションをやりました。ぜんぜんデモと
違うアレンジを入れてくるので、ちょっと怒り感じながらの曲。忠実に
弾いてて悔しかったのですが、アドリブはさむ余裕がなかった
自分に歯がゆい思いをしたのも確か。不完全燃焼です。
コスモスは来年挑戦しましょう。ココはまたきっと咲いてるはず。
Skypeの件、明日また友達申請出します。明日はフェルメールに会いに行く予定。撮影は出来ないかも?自分の眼のシャッターをたくさん
切ってきます♪
by miya_gon (2012-10-30 23:27) 

miya_gon

>saeさま♪
ああ、やっぱりsaeさま料理好きな方なのね?
あのコロッケみて、手先がとても器用だなって思ったのです。
ましてや三角のコロッケが作れるなんて!(笑)
だったら、きっとアタシよりも上手に綺麗に作れると思うの~
これ、やっぱりおいしいですよね?じゃがいも料理では♪
アタシ大好きです♪
この時ね、実はお風呂に入ってる間に、母が火を止めてしまってて
・・・外側をぱりっと焼き上げる予定が、親切なんだろうけど
火を止めたせいで、一旦冷えてべちゃっとなってしまいました。
風呂から上がってすぐ食べられない苛立ちにとうとうやっちゃ
いけない強火にしてしまい結果焦がすって最低~(><;

風呂は・・・・こんなこと書くとドン引きされそうだけど
子どもの頃から風呂嫌い(爆笑)こんな無意味な作業はとっとと
終わらせたいと思ってるので、めっちゃ早いです(^^;
一気に両手両足使って必要作業を終わらせる、終了!10分以内です。
あ~その点、実はアタシもものすご~い初心者です(^^;
露出結構変えますし、ホワイトバランスも結構イジっています。
晴天はアンダーでないとやっぱり色が無くなってしまうので、
今回それをゆっくり考えながら、モニターで確認しながらって
作業一切しませんでした。目くら撮りですね(^^;
ハイハイキー・・・・ってひょっとしてこれは、あの黒いとんがり耳の
口元紫のあのアンパンマンの敵の節回しで良いのかしら?(爆)
by miya_gon (2012-10-30 23:38) 

miya_gon

>よしころんさま
やはり、アンダーでしたか(笑)
お日様にもっとも近いお山の上ではどうしてもハイキーになりますよね?
花たちの色を出すにはアンダーでないと・・・ですね。
実際に肉眼で見るよりもなんだかしっとりしてみえるような
そんな気がします。アタシもこれからアンダーばっかりになりそう。
コスモス、気が付くといなくなってるんですよね?
なんか条件が悪いって時結構あります。そうしてると
季節もめぐってしまってたり・・・なかなか思うように行かないから
きっと撮影も楽しいのかもしれませんね。
あはは、実はウソです。
しょっちゅうイライラしています。撮れないー!とか
雨だ、くそ~!とか、風やめよー!とか、それこそしょっちゅう(笑)
by miya_gon (2012-10-30 23:43) 

miya_gon

>bonitaさま
うふふ~アタシ自分のこと言ってませんでしたよね。
×の出戻りで、母一人子一人の生活に20年ぶりに舞い戻って
来て・・・・7年になりますか?母と暮らしています。
佐賀ですか?おおお~近い~♪
佐賀なら”佐里コスモス園”がありますね。
あそこもとても綺麗な丘陵地帯で、咲き頃に行き当たれば結構
素晴らしい景観だったと・・・って6年前に行ったっきりだわ
もうしばらく行っていません佐賀方面のコスモス。三船山楽園が
紅葉で綺麗な時期でしょうか?佐賀って言うとそこがぱぱっと
思い浮かびますね。
お盆だけでも帰省されるって、きっとご両親も楽しみにして
いらっしゃるのでしょうね。
じゃがいもはとても簡単ですよ。
とにかく手を抜いて、だけどおいしいものをずっと探し求めています。
凝ったのを作る時間がありませんから、すべて酒のアテみたいな
ものばっかりになっています(^^;
by miya_gon (2012-10-30 23:51) 

miya_gon

>koumeさま
響さんが行かれたのは21日で、アタシが24日でした。
ニアミスですらないんですよ~(--;結構どこかで会わないかなぁって
よく思ってるんですけど、これがなかなか会いません(笑)
このバイクがあのブルー・ビー号とかカワセミ号だったら笑えますね~
あのメタリック・ブルーのバイクみたら結構緊張して様子をうかがってはいます(笑)いやぁ~こっちはわかって盗撮しても、アタシからは
名乗らないかも?うまくキャッチできたら、ここに載せてしまおうと
ひそかに狙っています・・・でも、ちょっと一緒にあのポーズを
してみたいかな?という目論見もあり、悩んでいます(^^;
まだ咲いてるのは咲いています。
一応コスモス祭りは11月4日までだったかな?それまでは
・・・というかそのあと1週間くらいまではあっていたんではないかな?
去年がたしかそうじゃなかったかなぁ。
koumeさんはひょっとして福岡のお方?記事を読んでいて
あちらこちら知ってる場所が出てくるので、どちらにお住まいか?と
もしも福岡ならば、予告を・・・・
日田千年あかり、撮影に行きます。雨でない日を選ぶつもりですが
出来れば初日の夜を狙っています。よろしかったら出かけられませんか?ご存知かもしれませんがこの祭りは素晴らしいです♪
今年で8回目になると思います。
by miya_gon (2012-10-30 23:59) 

mappy

凄いコスモスですね^^
遠くなければ行って見たい、撮ってみたいです★^^★
by mappy (2012-10-31 00:04) 

katakiyo

素晴らしいコスモス畑ですね、お母さん孝行が出来てよかった!
by katakiyo (2012-10-31 06:08) 

グリーン

すご~い☆見事なコスモス畑ですね~いいな~☆
今年はどこのコスモスも綺麗な気がします♪当たり年だったかな(^^)
by グリーン (2012-10-31 08:00) 

くまら

まさにお花の絨毯ですね~
金沢にこういう場所ないので
羨ましい限り
by くまら (2012-10-31 10:04) 

tasshi

ふむ。
酔っぱらいな毎日過ごしてます
一面マンダリン気に入りました。
みやさまがちょっと自己嫌悪ぽいとき好きですねぇ〜
でも、おかぁさまを大切にされているのは
いつも伝わっていますよ。
がんばれぇーー!
by tasshi (2012-10-31 11:51) 

mie

休日に欲張りたい気持ちも、色々と見せてあげたい気持ちも、
痛いほど解るけど、
これはさすがにお母様にはハード過ぎますね(笑)
楽しさより疲れが勝ってしまたら、
せっかくの気持ちも押し付けになってしまいますよね....
お母とのお出かけは、撮影は諦めなきゃですよ~

コスモスを...それも、コンテスト出品を考えるなら、
一途にコスモスだけ見つめに行かなくては微笑んでくれませんよ~
こーんな素敵なコスモス畑なら、1日中居ても飽きないくらいですね。
見降ろして撮れる場所があるなんて素敵です!
ここもそうですが、
せっかく雄大な景色の場所へ数々と出かけてるみやさまなので、
超広角のレンズで撮らないのはもったいないですよー(悪魔のささやき)
レンズの購入をお勧めします(笑)

レシピ、美味しいし、アテに最高っていうのはよーく解ります(o^-')b
試してみますね♪
by mie (2012-10-31 17:29) 

ゆうみ

私も先日82歳の母とでかけて 母の車いすを押しながら歩いたのですが
もう疲れたと言われて二時間が限度の外出でした。
母には母の時間の動きがあるんだと実感しました。

by ゆうみ (2012-10-31 17:41) 

miya_gon

>mappyさま
まだ頭にmappyさまのデータが正しく入力されておりません(笑)
うう~ん、関東にお住まいでしたっけ?(^^;
九州からはものすご~く遠いのですよね?本当にお近くならば
案内して差し上げてご一緒に写真を撮りたいです!
ここ、地元サイコー!ではないですけどほんとに凄いところです。
んで、これで観覧料とか入場料とか一切ないのですから、中津市
ふとっぱら!!!でございますの。ここまで育て上げて、すごいなぁと
場所場所に募金箱が備えてあるくらいなので、少しですが
ちゃりんと募金をさせてもらいました(笑)きっとご苦労があるのだろうなぁと。頭下がりますm(__)m
by miya_gon (2012-10-31 17:50) 

miya_gon

>katakiyoさま
ありがとうございます。これ、母の供養・・・・あわわわわ(^^;
母孝行になったんでしょうか?下手したら老人虐待(爆笑)
ずっと去年から言われていたんですよ~
「アタシはその日本一のところ行ったことない、行ったことない」
「うっそ~、行ったやん!」ってナンボごまかしても、「いんや
行ってない」の一点張り・・・・ちぇ、ボケてねぇや(爆)
・・・ということで、ここで力いっぱい出かけてやろうと強行軍。
は、ははははは。かなりくたびれさせてしまったようです(^^;
でも、これが道の駅につくと、おめめキラり~ん!となるから
不思議(^^;
by miya_gon (2012-10-31 17:55) 

miya_gon

>グリーンさま
ありがとうございます。今年、ほんとにコスモスは当たりなのかも
しれませんね?こうやってUPしてみると、去年のと寄って撮る分
には変わりないか?とか思えてきました。
花は、やっぱり良いですね。日頃のうざったい事を全部忘れさせて
くれますね。あああ、アタシの日常はやさぐれておるのですよ
(自虐)(^^;
by miya_gon (2012-10-31 17:57) 

miya_gon

>suzu*はん
ごめんな?朝からへんなリクエストしてな?
すぐそれに応じてくれてんの、なんか悪いな とか思いながらも
いつ読んでも寂しかってんな?
なんでこのひと毎回お別れ言うのんやろ?これでぱたーっと
おらんようになるつもりなんやろか?自殺でもする気やろか?(笑)
そんなん話切られたら、コメ書けへんもん。
これ、アタシだけの感覚かもしれんから、押しつけられへんのやけど
suzu*はんのページ
なんやから好きにしてエエのんやけどなぁ・・・・気になってなぁ(矛盾)

アタシな ブログ開いててどき~っとしたことあるねん。
ある人の言葉なんやけど
「ブログは夢を与える場なん、自分でも夢を描いてる場所なん
そこに日常のいろんなごちゃごちゃを書かないようにしようって
思ってる」そう言われた時にどきーっとしたんよ。
アタシな別れた夫とのことやら、子供たちとのことやら
それはもう書きなぐっていたのが昔のHPやってん。
会社のこともな?いろいろ書いた。文句もキツいことも
苦しいこともな?ぜ~んぶ吐き出す場所にしてたんよ。
それ何人の人にもかなり注意されたんよ。文句ば~っかり垂れてたらな
結局だ~れも来んようになったんよ。それを10年やってたんよ。
馬鹿やろ?
人は、人の不幸 読んでどないな気になると思う?
それ やっててエエことひとっつもないで。
ブログはどこで誰の眼に触れてるか?よ~わからんとこが怖い。
これからの就職とかに繋がる思うたら、お子さんのこと慎重に
書いた方がエエんとちゃうやろか?姿も晒さん方がエエ思う。
うちの社でな、最近facebookで書いたことが問題になってな
懲戒受けてるねん。っちゅうことはどっかで誰かが読んでるって
ことやろ?お子のことは慎重に書いた方がエエと思うん。
suzu*はんとこにこれ書かんかったことごめんな。
こんなこと書いたら他の人が書けんようになるからな?(^^;
by miya_gon (2012-10-31 18:20) 

miya_gon

>くまらさま
今頃わかったぞ~(^^;
くまらさまは、金沢にお住まいなのですか!
は、ははははは、金沢どこやねんってほど日本国内を知りません。
九州と四国だけはびっちりと行ってますので、かなり詳しいですが
ほんとに自分の足で歩いた場所しか覚えられないのです(^^;
金沢にない?
いやいやいやいやいやいや、ぜ~ったいどこかにある!
それは”金沢じゃらん”でお探しあそばせ~♪(笑)
by miya_gon (2012-10-31 18:22) 

miya_gon

>tasshi~
”さま”付けるなって(爆)
はい、毎日が酔っぱらいですが、何が悪い(_△_;
ふむ、バレたか・・・
他人にもSじゃが、自分にもS
あ?自分にSなのは、自分にMと言うべきなのか?
マンダリン、気に入ってくれたかー!そうかー!
嬉しいぞ♪・・・・って今夜はこれでもまだ飲んでないのよ~ん(笑)
そうそう、母、どんどん鍛えているのよ~ん♪
月に半分は母プールに漬けに行くのよ。
水中ウォーキングね!アタシは外で待ってて監視しておりま。
ね?ドSやろ?(笑)
by miya_gon (2012-10-31 18:28) 

miya_gon

>mieく~ん♪♪♪♪♪
うう~ん、やっぱりそお?
撮影と母の日は一緒って無理なの~?
はぁぁ~やっぱね?どこかでね?もう一枚撮りたい、もう一枚
撮りたいよぉ~ってなるのよ・・・・なんかある意味病気?
諦められてない・・・(^^;
で、でた・・・・・・・
広角レンズ、しかも超がつく広角レンズ・・・・・(^p^ヨダレ~
ほ、ほしぃんです・・・ホっんとに欲しいんです。
よくわかってくれたねぇmieくん♪
mieくんが撮ったブドウ畑のショットとか見たら、んも~んも~
尻がムズムズして来るのんよ。
ああ、撮りたい!あんな風に撮りたい!
・・・でも、・・・・・でも、それにはお金が要るのです。
た、宝くじを・・・・って
(当たったんだけど、3000円だったので、元取れただけでした 爆)

あ、このレシピ!
mieくんだったらすっごく器用だから、絶対うまく行くと思う。
アタシ結構雑なので、あんまうまくは出来ないんだ(^^;
綺麗なのできたら、撮って見せて~♪(笑)
by miya_gon (2012-10-31 18:35) 

miya_gon

>ゆうみさま
書き込みしていただいてありがとうございます。
すみません、ダラダラ書くタイプなのでとっても読み辛いとは
思いますが、どうかお付き合いください(^^;

はい、まさに書きたかったのはその言葉、
おっしゃる通りなのです。
母の見るもの、母の感じるもの、母の過ごしている時間というものは
きっとガチガチ・バタバタしているアタシの時間とはきっと違うのだと
今回はすごく思いました。まずお腹の減り方が違うのです。
きっと母の胃袋はアタシよりも小さく、一度にたくさん食べられず
だからアタシよりも早くおなかが空いてしまって、体のあちこちの
筋肉も少ないからきっと歩くのもしんどくて、それが長い時間になると
もっとキツくて・・・・でも、それがアタシにはわからない。見えない。
なんともないから見たくて、見せたくて、ガンガン行ってしまう。
はぁ、なんかこういう失敗ばかりです。
車椅子、たいへんだったでしょう?
アタシ、92歳で逝った祖母を車椅子で連れ出していました。
これ、すごくキツかった。でも、でも、もっと連れていくべきだったと
いまだに反省しています。アタシが自分自身、もっと体力をつければ
もっと出かけられた。そう思うと悔しかった。だから、今は鍛えています。
これからに備えて・・・ってまだ足らないんですけどね(^^;
by miya_gon (2012-10-31 18:47) 

hanamura

コスモス風景に「物語」を感じていたら、ラストにジャーマンポテト(?)
私の好きなソネ・ブロガーには、このタイプが多い気がします。
by hanamura (2012-10-31 22:17) 

ゆうみ

私文字数も写真も少ないから その少ない中から
伝わりづらいかもしれませんが そこは大目に見てくださいね。
誰しも老いていきます。
そのことを頭にいれて大事にしていきましょうね。
by ゆうみ (2012-11-01 11:34) 

キャスリーン・ケリー

miyaさん こんにちは♪ すんごいコスモス・・・ 人のいないコスモス畑に埋もれてみたい・・・ そんなことばかりを思う妙なわたしですw
なんだか解るわ~・・ お母様とのこと。。 わたしも母を連れて綺麗な景色を見せたいとか 凄い思う割に波長というか 人って気持ちのよいと思う時間的感覚とか 親子とはいえ違うじゃないですか なので なかなか一緒に時間を過ごすことができないんですよ 特にわたしの場合、、 母はもう80を迎えてしまったので、全く別に暮らしているわたしとしては 時間がなくて焦るばかいなんですけど なかなか難しくて。
それに比べてミヤさんはお住まいも一緒?だし よくアッシーもされているし とても親孝行できていて羨ましいですよ^^
ジャガイモのお料理 美味しそうです♪ わたしも似たようなものをたまに作りますよ~^^)ノ
by キャスリーン・ケリー (2012-11-01 13:20) 

nicolas

じゃがいもだけのつくったことありますが、
ベーコンとチーズ入りというのはナイです~美味しそう♡
お風呂、もしかして長風呂になっちゃったのでは?
by nicolas (2012-11-01 20:07) 

mappy

私は越後のちりめん問屋の・・・^^;
隠居ではありませんが新潟県の中央部に住んでいます。
遠いでしょ ★^^★
by mappy (2012-11-01 22:08) 

miya_gon

>hanamuraさま
わはははははは、わっはは(^^;
すみません、どうしてもひとつ記事とか、一枚の写真とかで
終わらせることができない性分・・・というか
そもそも一枚で語れるほど力量がないので、がんがん数打つという
戦法で戦っております(戦ってるのか?爆)
根っこは、”話したい””見せたい””お話したい”そればっかり
なんです(^^;
こんなんで好きになっていただけましたかぁ~?
(酔ってるので、たいがいの事を書いている・・・・のダ~爆)
by miya_gon (2012-11-01 22:21) 

miya_gon

>ゆうみさま
ああああ~ごめんなさい!
どうやら、またアタシ やらかしてしまったみたいですね?
先走りが過ぎたようです。ゆうみさんの言葉を曲解して
突っ走ってしまったのなら、ほんとうにごめんなさい。
どうかその点、ご勘弁を(^^;
ありがとうございます。
誰もが”老い”に向かっていること、アタシも含めて・・・ですね。
もっと考えて行動せねばならないと反省しております。
ゆうみさんのブログは、写真少なくても言葉数少なくても
充分素敵ですよ。あの言葉のメロディというのかな
言葉の韻に触れて、ああ、この言葉いいなぁと思えました。
はい、大事に、大事にしていきたい。
by miya_gon (2012-11-01 22:30) 

miya_gon

>キャスリーン・ケリーさま
そ、そそそそそ、そ~なの!
親子とは言え、シンクロしてる時もあるにはあるのだけど
絶対、全く違うぞ!って時も実はあるんです(^^;
男の趣味がマズ違うしねぇ~(爆)
そうそう、お住まい一緒なのですよぉ~(^^;
アタシ、ダンナと別れて行くとこなくて 母のもとに戻ったんです。
自活する経済力なかったのもあって(^^;
一緒に生活はしていますが、食事も睡眠時間もTVの趣味も全く
違うので なんだか同居人みたいな暮らしを送っています。
あ、勿論光熱費・食費は全額(2人分)払っていますけど(^^;
母はリュウマチなので、水中ウォーキングでの運動療法を
取り入れています。そのために休みはプールのアッシ~、
勿論仕事終わってもアッシ~・・・プールで筋肉をほぐして
少しでも痛みが軽減できればと思っています。(医者の許可も
得ていますのでこれは間違った療法ではないと思いますの~)
孝行か?どうか?の判断は母に任せますが、アタシは母を
健康にしたい。もっと色々なものを見せたい、感じさせたい。
母一人で、アタシを育ててくれた せめてもの・・・・なんでしょね~
人として当たり前の行動をやっています。うまくは行ってませんが^^;

by miya_gon (2012-11-01 22:39) 

miya_gon

>ニコちゃん大王さま♪♪♪
や~っぱりさすがのニコちゃん大王さまです(笑)
これ、ガレットと言って良いでしょうか?
じゃがいものお焼きというべきか?本当はわからないのですが
・・・・?・・・たしか虻ちゃんのダンナ様はこの料理の題名を
言っていなかったぞ?(^^;
じゃがいもだけでも、できるんですね?それは思いつきませんでした。
TVであってた通り~の、チーズ入りハム入りでして
他にもひょっとしたら、バリエーションがあるのかも?
これは、ほんとうに助かる料理です(^^;
きっとまだあと半年は数日置きに作るやもしれません(^^;l

長風呂・・・・
あら、見てた???(^^;
by miya_gon (2012-11-01 22:47) 

miya_gon

>mappyさま
はは~っ!
お見それいたしましたm(__)m
先の副将軍・水戸光圀候であらせられるとは!!!
越後のちりめん問屋・・・・・どれくらいあくどいことをしていたのか?
ちりめん・・・・ちりめんじゃこではないですよね?
あの布のちりめんですよね・・・・・いかん。。。相当酔ってきた(爆)
新潟・・・・新潟・・・・
に、にぃぃぃぃ~ぬま けんじー!(いかん、相当ヤバぃ)(
by miya_gon (2012-11-01 22:53) 

joyclimb

三光コスモス園、広大ですね!
仮説の展望台、広大なコスモス園を一望するのに良いですね^^
by joyclimb (2012-11-01 23:05) 

miya_gon

>joyclimbさま
いつもありがとうございます♪
はい~、すっごく広大で広大で、歩くと結構な歩数になります(^^;
この仮設の展望台はかなりナイスです。
毎年、この上からのショットが必ず1枚目の写真と決めています。
これ、けっこう恐いんですよ~・揺れる揺れる(笑)
んで、何人も乗るとこれがまた揺れる(^^;
何人までとか書いてないところがこれまたこわ~い(笑)
by miya_gon (2012-11-02 18:54) 

hoshino_sizuku*

miya_gon さんの気持ち、
きっとお母さんには届いてると思います。
娘が母を思う気持ち、最近同じような感覚あったので
共感しました。
母親は娘の一番の理解者と思うから
深い優しさもきっと伝わって
身体疲れても断れなくなったり。。ね。
きっと親子だからそれでいいんだと思います。(^^)
じゃがいもさんレシピ試してみよ~っと。

by hoshino_sizuku* (2012-11-04 09:41) 

sakamono

おっしゃる通り、圧倒されるようなコスモスですね。いつの間にか、コスモスの
時期が来ていました^^;。最後の料理、私もチャレンジしたコトがあるの
ですが、ジャガイモのスライスが厚過ぎたのと、焼く時間が短かったので
よく分からない、フライドポテトの出来損ないみたいなモノになって
しまいました^^。
by sakamono (2012-11-04 15:11) 

shoe lifts for men

I think this is a real great blog.Really looking forward to read more. Will read on…
by shoe lifts for men (2013-07-13 07:32) 

shoe heel lifts

It still shocks me that others don’t seem to share this idea. Good work on your blog and I shall be sure to share this entry.
by shoe heel lifts (2013-07-14 07:03) 

insoles height

Thanks for writing this blog, I was some what well read with this subject. It’s always great learning new things.
by insoles height (2013-07-14 08:06) 

Samantha

Things i have seen in terms of laptop or computer memory is that there are requirements such as SDRAM, DDR etc, that must match the specific features of the mother board. If the computer’s motherboard is pretty current while there are no main system issues, upgrading the memory space literally normally takes under an hour or so. It’s among the list of easiest computer upgrade techniques one can envision. Thanks for sharing your ideas.
by Samantha (2013-07-28 13:29) 

Kimberly

Things i have seen in terms of laptop or computer memory is that there are requirements such as SDRAM, DDR etc, that must match the specific features of the mother board. If the computer’s motherboard is pretty current while there are no main system issues, upgrading the memory space literally normally takes under an hour or so. It’s among the list of easiest computer upgrade techniques one can envision. Thanks for sharing your ideas.
by Kimberly (2013-07-28 16:06) 

Kennedy

Dead pent articles, thanks for information. “No human thing is of serious importance.” by Plato.
by Kennedy (2013-07-28 21:55) 

Gianna

Hi there, how’s it going? I recently mentioned this short article along with a colleague, we’d a great chuckle.
by Gianna (2013-07-29 01:10) 

Aaliyah

You actually make it seem so easy with your presentation however I in finding this matter to be really one thing that I feel I’d by no means understand. It kind of feels too complex and extremely extensive for me. I’m taking a look ahead on your subsequent submit, I¡¦ll attempt to get the dangle of it!
by Aaliyah (2013-07-29 02:40) 

Gabriella

We are a group of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your site provided us with helpful information to paintings on. You’ve performed a formidable task and our entire group will be thankful to you.
by Gabriella (2013-07-29 04:30) 

Addison

I’m not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this info for my mission.
by Addison (2013-07-29 04:55) 

Grace

I enjoy what you guys tend to be up too. This type of clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I’ve included you guys to my blogroll.
by Grace (2013-07-29 07:33) 

Mackenzie

I really enjoy reading through on this internet site, it contains good blog posts. “One should die proudly when it is no longer possible to live proudly.” by Friedrich Wilhelm Nietzsche.
by Mackenzie (2013-07-29 08:25) 

Amelia

I would like to thnkx for the efforts you’ve put in writing this website. I’m hoping the same high-grade website post from you in the upcoming also. In fact your creative writing skills has inspired me to get my own site now. Actually the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.
by Amelia (2013-07-29 09:40) 

Anna

Thank you so much for offering men and women with such a excellent chance to study articles and webpage posts from here. It truly is generally quite ideally suited and at the same time , total of a fantastic time for me personally and my office environment fellow employees to seek the weblog the equivalent of three or more periods per week to learn by way of the most recent things you could have. And lastly, we’re always astounded with the many awesome secrets you give. Some two strategies within this article are surely by far the most appropriate we’ve all acquired.
by Anna (2013-07-29 13:38) 

Gianna

Hey! I’m at the office surfing around your blog from my personal new iphone! Just planned to say I really like reading your website and anticipate all your posts! Keep the outstanding perform!
by Gianna (2013-07-29 13:41) 

Charlotte

Many thanks for making the effort to talk about this, I feel strongly about this and love studying a great deal more on this matter. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your weblog with a great deal more information? It’s really helpful for me.
by Charlotte (2013-07-29 14:28) 

Katherine

I think other web site proprietors should take this web site as an model - very clean and wonderful style and design, as well as the content. You’re an expert in this area!
by Katherine (2013-07-29 16:07) 

Alexa

One more thing that I desire to share at this time is that, doesn’t matter what you are using free blogging service however if you don’t update your website on on a regular basis basis then it’s no more worth.
by Alexa (2013-07-29 18:51) 

Eva

I’m gone to tell my little brother, that he should also pay a quick visit this website on regular basis to obtain updated from newest news update.
by Eva (2013-07-30 04:16) 

Sophia

I am so happy to read this. This is the kind of details that needs to be given and not the random misinformation that’s at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.
by Sophia (2013-07-30 09:59) 

Maya

Awesome news it is really. I’ve been searching for this info.
by Maya (2013-07-30 14:07) 

バーバリー

Have you ever thought about publishing an ebook or guest authoring on other blogs? I have a blog centered on the same subjects you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my viewers would appreciate your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e-mail.
by バーバリー (2013-07-31 00:09) 

Aria

Wow! This could be one particular of the most helpful blogs We’ve ever arrive across on this subject. Basically Fantastic. I am also a specialist in this topic so I can understand your effort.
by Aria (2013-07-31 03:57) 

Olivia

My friend sent me here and I’m happy! I will definitely favorite it and come back!
by Olivia (2013-08-01 03:43) 

Hannah

Thanks for all your efforts that you have put in this. Very interesting information. “There’s folks ‘ud stand on their heads and then say the fault was i’ their boots.” by George Eliot.
by Hannah (2013-08-02 08:36) 

lift shoe

obviously like your web-site but you need to check the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I to find it very bothersome to tell the reality on the other hand Iˇ¦ll surely come again again.
by lift shoe (2013-08-03 15:32) 

height increasing shoe inserts

I don’t even know the way I ended up right here, but I assumed this post was great. I don’t recognize who you are however definitely you’re going to a well-known blogger when you aren’t already. Cheers!
by height increasing shoe inserts (2013-08-03 18:43) 

shoe heel lift

I’ve learned newer and more effective things by your blog. One other thing I would really like to say is the fact newer personal computer os’s usually allow more memory to get used, but they additionally demand more memory space simply to work. If your computer can’t handle more memory and also the newest software package requires that storage increase, it could be the time to buy a new PC. Thanks
by shoe heel lift (2013-08-05 12:11) 

Ashley

Awsome piece and right to the point. I don’t know rider this is rightly the paramount position to solicit excluding accomplish you guys have a few thoughts on where to hire a little specialist writers? Thank you
by Ashley (2013-08-06 23:49) 

shoe insoles for height

This particular blog is no doubt awesome and besides amusing. I have picked many interesting tips out of it. I’d love to go back over and over again. Thanks a lot!
by shoe insoles for height (2013-08-07 12:45) 

mens shoe lifts

It is the best time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or suggestions. Perhaps you could write next articles referring to this article. I want to read even more things about it!
by mens shoe lifts (2013-08-10 00:04) 

heel lifts for women

Woo nice post. The exact thing I needed for dis essay I’m working on. Cheers!
by heel lifts for women (2013-08-10 10:07) 

Ashley

We can all do with reading this, your a real writer and you’ve got helped me on this. Do you have a twitting account? read, find it difficult to get adequate wish there are more like this particular. will like this specific post upon facebook.
by Ashley (2013-08-11 07:31) 

heel lift for shoes

Hola! I’ve been subsequent your website for a elongated time at the present and finally got the bravery to go in front and give you a shout outdated starting Kingwood Texas! Merely sought to tell you keep in the lead the fantastic work!
by heel lift for shoes (2013-08-12 12:36) 

height increasing insoles

Thanks for your write-up on the vacation industry. I’d personally also like to add that if you are a senior considering traveling, it can be absolutely imperative that you buy traveling insurance for golden-agers. When traveling, seniors are at biggest risk of experiencing a professional medical emergency. Receiving the right insurance coverage package for one’s age group can protect your health and provide you with peace of mind.
by height increasing insoles (2013-08-13 08:12) 

タント hid

気体検知管を用いた酸素,二酸化炭素の濃度測定はほとんどの 0443A5D651EE199CE5E5E16B542B6CF3 参加者が初体験で,とまどう場面も見られましたが,TAの<a href="http://ulh6pzt3e.doitinvt.com" title="PIAA HID d2s">PIAA HID d2s</a>のサポートで楽しく実験を終えることができたようです。 期末テストを終えたばかりの生徒らが「防犯訓練?」などと首をひねりながら集まると、白いシャツにベージュの短パン姿の<a href="http://1yhu3rx3ho.doitinvt.com" title="HID h1 アダプター">HID h1 アダプター</a>選手が校舎から突然、現れた「ウォー」。 なお、写真は、15インチのモニターで見れる大きさに留めています見れば分るように、「村のホームページ」は、全体のインデックスを示す「村の広場」と、この村の住人(それは、猫さん、鴨さん、山羊さんなど多数と人間一匹から成っています)の消息を伝える「村の住人」という、二つのコーナーから出来ていますこのホームページの本来の目的は、最初に書いておいたように、(私が)大学の授業で使う資料や参考文献を、<a href="http://5etjivtcg7.doitinvt.com" title="hidバルブ 比較">hidバルブ 比較</a>さんの参照のために出しておく、という所にありますが、デカルトやウィトゲンシュタインばかりでは、肩も凝りますから、多少エンターテイメントの意味もこめて、いろんな写真も出しています「村」というのは、マクルーハンの言うような「地球村(goba viage)」という意味にも、あるいは「天才」谷岡ヤスジの描く牧歌的な「村(ソン)」という意味にも、好きなように理解して頂いて構いませんこのホームページは、IBMのホームページビルダーで作っています。 <a href="http://caq1whakhs.doitinvt.com" title="hidキット ワーニングキャンセラー内蔵">hidキット ワーニングキャンセラー内蔵</a>もこの問題に長年悩まされ、2005年半ばにストリンガー会長がトップの座に就任してからも、改革を妨げる要因となってきた<a href="http://d8zk06o1wo.doitinvt.com" title="クラウン フォグ HID">クラウン フォグ HID</a>の近年の苦闘ぶりは、多くの証拠が物語っている。 [url=http://9ezt1ptlq3.doitinvt.com]タント hid[/url] <a href="http://9ezt1ptlq3.doitinvt.com" title="タント hid">タント hid</a>
by タント hid (2013-08-13 10:19) 

Madison

What changed from what? it “used to be”? Paleo means by definition PRE-agricultural hunter gatherer diet. No cows were milked, no milk was available. If diary is OK, then by the same logic grains are OK too in the new gray definition?
by Madison (2013-08-14 02:44) 

Morgan

Hi there it’s me, I am also visiting this web site regularly, this web site is genuinely fastidious and the visitors are truly sharing nice thoughts.
by Morgan (2013-08-15 03:09) 

Taylor

Thanks for writing your ideas on the subject at hand with an open disposition. This topic tends to get viewed in many different ways so it’s great so see someone give it a fair shake.
by Taylor (2013-08-15 16:07) 

male shoe lifts

Amazing things here. I’m very satisfied to look your post. Thanks so much and I am looking ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?
by male shoe lifts (2013-08-16 14:56) 

shoe heel lifts

Hi, Neat post. There’s an issue along with your site in internet explorer, would test this… IE still is the marketplace chief and a good section of other people will leave out your fantastic writing due to this problem.
by shoe heel lifts (2013-08-20 10:18) 

LOUIS VUITTON コピー

ジェシカ·シンプソンのような有名人はかなりと若者が製品を使用して自分の好きなアイコンが表示されたら、彼らはまた、それらを使用する<a href="http://1o1zlv5rzx.drshores.com" title="ルイヴィトン バッグ メンズ">ルイヴィトン バッグ メンズ</a>支持しています。 <a href="http://np05y9w1qk.drshores.com" title="ルイヴィトン 財布">ルイヴィトン 財布</a>課には他に女性カウンセラーと男女の課員がいます。
LOUIS VUITTON コピー http://k55cncb5vx.drshores.com
by LOUIS VUITTON コピー (2013-08-28 13:15) 

heel inserts

There’s noticeably a bundle to find out about this. I assume you made sure nice points in options also.
heel inserts http://howtobetall.jimdo.com/2013/08/11/shoe-lifts-in-our-science-industry/
by heel inserts (2013-08-28 13:23) 

shoe heel lifts

Great remarkable issues here. I am very satisfied to peer your article. Thanks a lot and i’m having a look ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?
shoe heel lifts http://ultimateheighti.livejournal.com/1479.html
by shoe heel lifts (2013-08-28 13:25) 

グッチ 銀座

そんな希なものが簡単に起こるわけがない、世界の緊迫する経済情勢からすると米軍による海底水爆爆破による人工<a href="http://ipypj96.re-l.com" title="gucciの財布">gucciの財布</a>の可能性の方が高いだろうと考えた同じように考えた人は大勢いた。 ほとんどのファミリールームには、個人的に高い買い物をするあなたのための場所があり、読書と<a href="http://vutpwjnfqi.re-l.com" title="GUCCI メンズ 時計">GUCCI メンズ 時計</a>だけ5などの限られたサイズ?高adidasassのadieeに対してよりatactiveできる6つのサイズを製造してリラックス、ビデオゲームをする、テレビを見るのに使用されている外国企業はいずれもEopため比類低コストの第四ではよく知られているadidasの靴下のかかとは、ガラスの破片や靴は、地域や国のほかに安定しているかどうかを確認するために机の上に靴を入れ、女性はまた、食べ物を見ることができますか?
グッチ 銀座 http://ld65d69c6h.re-l.com
by グッチ 銀座 (2013-09-01 06:06) 

louis vuitton factory outlet paris

canada louis vuitton outlet review 母のリズム~大分県三光コスモス園~:かきなぐり別館:So-netブログ
louis vuitton factory outlet paris http://www.chrissyo.net/#louisvuittonoutlet12
by louis vuitton factory outlet paris (2013-09-04 06:04) 

louis vuitton outlet are they real

louis vuitton cheap outlet 母のリズム~大分県三光コスモス園~:かきなぐり別館:So-netブログ
louis vuitton outlet are they real http://www.drinkredux.net/#louisvuittonoutlet23
by louis vuitton outlet are they real (2013-09-04 06:05) 

Sophia

Hi my friend! I want to say that this article is awesome, nice written and come with approximately all vital infos. I’d like to see extra posts like this.
Sophia http://thebettershoelifts.tumblr.com/
by Sophia (2013-09-07 14:46) 

led

[url=http://icamtech.com]led[/url],[url=http://icamtech.com/led_industrial_highbay_light]led highbay[/url],[url=http://icamtech.com/led_Downlights]low voltage downlights[/url],[url=http://icamtech.com/led_street_light]plies street light[/url],[url=http://icamtech.com/led_tube_lights]led tube light[/url],[url=http://icamtech.com/led_flood_light]led floodlights[/url],[url=http://icamtech.com/led_panel]led panel light[/url],[url=http://icamtech.com/led_light_bulbs]led replacement bulbs[/url],[url=http://icamtech.com]lâmpada elétrica[/url],[url=http://icamtech.com/led_industrial_highbay_light]lumière menée de travail[/url],[url=http://icamtech.com/led_Downlights]LED-es mennyezeti lámpaluce di soffitto principale[/url],[url=http://icamtech.com/led_street_light]الصمام إنارة الشوارع[/url],[url=http://icamtech.com/led_tube_lights]привело растут огни[/url],[url=http://icamtech.com/led_flood_light]projecteurs à LED[/url],[url=http://icamtech.com/led_panel]LEDライトパネル[/url],[url=http://icamtech.com/led_light_bulbs]led izzók[/url],[url=http://icamtech.com/led_display_screen]señalización dirigido[/url],[url=http://icamtech.com/led_par_lamp]LED lampe de pair[/url],[url=http://icamtech.com/led_spotlight]LED fényszórók[/url],[url=http://icamtech.com/led_candles]led candle lights[/url],[url=http://icamtech.com/led_light_bars]LED Lichtbalken[/url],<a href="http://icamtech.com">led</a>,<a href="http://icamtech.com/led_industrial_highbay_light">highbay lighting</a>,<a href="http://icamtech.com/led_Downlights">downlights led</a>,<a href="http://icamtech.com/led_street_light">outdoor lighting</a>,<a href="http://icamtech.com/led_tube_lights">led tube light</a>,<a href="http://icamtech.com/led_flood_light">led flood light</a>,<a href="http://icamtech.com/led_panel">light panel</a>,<a href="http://icamtech.com/led_light_bulbs">light bulbs</a>,<a href="http://icamtech.com">led</a>,<a href="http://icamtech.com/led_industrial_highbay_light">led工矿灯</a>,<a href="http://icamtech.com/led_Downlights">a mené les plafonniers</a>,<a href="http://icamtech.com/led_street_light">llevó las luces de la calle</a>,<a href="http://icamtech.com/led_tube_lights">أدى النمو الأضواء</a>,<a href="http://icamtech.com/led_flood_light">أضواء الفيضانات أدت</a>,<a href="http://icamtech.com/led_panel">led panel</a>,<a href="http://icamtech.com/led_light_bulbs">liwanag na mga bombilya</a>,<a href="http://icamtech.com/led_display_screen">sinalização levou</a>,<a href="http://icamtech.com/led_par_lamp">par38 LED</a>,<a href="http://icamtech.com/led_spotlight">الأضواء الصمام</a>,<a href="http://icamtech.com/led_candles">超高輝度のLED</a>,<a href="http://icamtech.com/led_light_bars">LEDライトバー</a>
led http://icamtech.com
by led (2013-09-08 19:44) 

モンクレール

Hi there! Quick question that's totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when viewing from my iphone4. I'm trying to find a template or plugin that might be able to fix this issue. If you have any suggestions, please share. Thank you!
モンクレール http://www.monclerdown2014.com/
by モンクレール (2013-09-11 08:08) 

バーバリー

Howdy! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my good old room mate! He always kept talking about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!
バーバリー http://www.thbsf.com/
by バーバリー (2013-09-11 08:08) 

モンクレール ダウン

Thanks for another informative blog. Where else may I am getting that type of info written in such a perfect way? I've a challenge that I am simply now running on, and I've been at the look out for such information.
モンクレール ダウン http://www.monclerdown2014.com/
by モンクレール ダウン (2013-09-11 08:08) 

increase height

Wow! This can be one of the most useful blogs we’ve ever come across on thesubject. Actually great article! I’m also an expert in this topic so I can understand your effort.
increase height http://www.deelsonheels.com/$1799__Silicone_Shoe_Lifts__Free_Delivery/p133745_317467.aspx
by increase height (2013-09-14 14:55) 

led lighting

[url=http://www.icamtech.net]led lighting[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_industrial_highbay_light]led highbay light[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_Downlights]exterior downlights[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_street_light]led street light[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_tube_lights]led tubes[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_flood_light]outdoor flood light bulbs[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_panel]led panel lighting[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_light_bulbs]light bulbs[/url],[url=http://www.icamtech.net]villanykörte[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_industrial_highbay_light]Светодиодные плафоны[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_Downlights]ampoule menée[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_street_light]illuminazione stradale a LED[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_tube_lights]El LED crece luces[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_flood_light]humantong baha mga ilaw[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_panel]LED Grow panel[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_light_bulbs]LED-Glühbirnen[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_display_screen]led china[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_par_lamp]led par lámpa[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_spotlight]بقيادة الأضواء[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_candles]الشموع نافذة أدت[/url],[url=http://www.icamtech.net/led_light_bars]barras de luz levaram[/url],<a href="http://www.icamtech.net">led lighting</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_industrial_highbay_light">led highbay light</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_Downlights">exterior downlights</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_street_light">led street light</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_tube_lights">led tubes</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_flood_light">outdoor flood light bulbs</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_panel">led panel lighting</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_light_bulbs">light bulbs</a>,<a href="http://www.icamtech.net">villanykörte</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_industrial_highbay_light">Светодиодные плафоны</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_Downlights">ampoule menée</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_street_light">illuminazione stradale a LED</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_tube_lights">El LED crece luces</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_flood_light">humantong baha mga ilaw</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_panel">LED Grow panel</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_light_bulbs">LED-Glühbirnen</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_display_screen">led china</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_par_lamp">led par lámpa</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_spotlight">بقيادة الأضواء</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_candles">الشموع نافذة أدت</a>,<a href="http://www.icamtech.net/led_light_bars">barras de luz levaram</a>
led lighting http://www.icamtech.net
by led lighting (2013-09-20 15:58) 

Olivia

I commonly see unexceptional views on the subject but yours it’s written in a pretty unusual fashion
Olivia http://ultimateheightreview.exteen.com/20130812/heel-lifts-and-the-scientific-community/
by Olivia (2013-09-24 13:32) 

Aria

Aw, this was a really excellent publish. In concept I’d like to write like this also – taking time and true work to generate a good post… but what can I say… I procrastinate alot and in no way seem to get a thing performed.
Aria http://thebestshoelifts.tumblr.com/post/4970019128/heel-lifts-the-best-way-to-boost-height/
by Aria (2013-09-24 17:40) 

shoe lifts men

I do agree along with your latest articles and I consider you can find some fantastic points in it to take into consideration. Nevertheless I consider there are particular subjects I believe you’ll want to investigate additional in order to get a complete picture of your situation
shoe lifts men http://howtobetall.bravesites.com
by shoe lifts men (2013-09-28 04:07) 

Aubrey

I have been surfing on-line more than three hours lately, yet I by no means found any fascinating article like yours. Itˇs lovely price sufficient for me. In my view, if all webmasters and bloggers made excellent content material as you probably did, the web will probably be a lot more helpful than ever before.
Aubrey http://www.xfire.com/blog/janicelifts
by Aubrey (2013-09-28 12:12) 

heel lifts

Thanks for the sensible critique. Me & my friend were just preparing to do some research on this. We got a book from our local library but I think I learned better from this post. I’m very glad to see such wonderful information being shared freely out there…
heel lifts http://ultimateheightincrease.wapgem.com/Blog/__xtblog_entry/9632495-leg-insufficiencies-deformities-and-length-inacucuracy?__xtblog_block_id=1
by heel lifts (2013-09-28 15:44) 

buy shoe lifts

YES! I finally found this web page! I’ve been looking just for this article for so long!!
buy shoe lifts http://blogs.albawaba.com/increasingheight
by buy shoe lifts (2013-09-28 16:44) 

shoe lifts men

I will under no circumstances forget about the Pitt game as soon as the Pitt punter was grabbed within the endzone and hoisted in to the group. I noticed the ref blow his whistle and run in direction of the stands and possess often pictured him screaming, “Put the punter back again!”
shoe lifts men http://howtobetaller1.bugs3.com
by shoe lifts men (2013-09-30 02:18) 

Violet

I couldn’t locate an excessive amount of not identical data on this piece of articles, so it absolutely was effortless to discover his one. I will likely be spine yet again to overlook the other submissions that you have subsequent time.
Violet http://arto.com/section/blog/ViewEntry.aspx?id=5738426&EntryID=4677167
by Violet (2013-10-02 21:22) 

Elijah

I’ve been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made good content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.
Elijah http://www.articlesite.net/need-the-perfect-wedding-shoes/
by Elijah (2013-10-03 07:56) 

Sorry I'm Fresh Caps

Greetings I am so happy I found your weblog, I really found you by mistake, while I was looking on Digg for something else, Regardless I am here now and would just like to say thank you for a fantastic post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it all at the minute but I have book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the superb work.
Sorry I'm Fresh Caps http://www.sorryimfreshsnapback.com/
by Sorry I'm Fresh Caps (2013-10-24 22:58) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。